HTML

Szentpétervári portya

Ebben a digitális naplóban a szentpétervári kalandozásaim tapasztalatait és ezzel kapcsolatos szössszeneteket lehet olvasni. Szolgáljon ez tanulságul a jelen embereinek, a jövő generációinak és jómagamnak is.

Friss topikok

  • Anasztázia Sapkában: Egy kérdésem lenne! a Szentpétervári Állami Egyetemen van történelem szak? :) (2012.05.12. 21:44) Kollégium és Egyetem
  • blac: Japánok! Idióta mindegyik! Amúgy örülök, hogy végre sikerült újra írni egy-két bejegyzést. Azért r... (2010.11.18. 12:50) Petergof és a Cári Falu
  • Dzsingo: @Seyfer: Kedves Barátom! Hát olyan képek nincsenek, mert akkor már mindenki önkívületi állapotban... (2010.11.17. 15:17) Schlüsselburg-Шлисселбург
  • Seyfer: hihi, azért megnéztem volna neked is arcod, amikor a 2x4 sávos úton megfordul az arc:) Kezdeti kal... (2010.10.18. 20:23) Utazás
  • Dzsingo: Kedves Lacikám! Köszönöm szépen a köszöntést és a jókívánságokat! Részed legyen hasonlókban mive... (2010.10.17. 16:32) Új kezdet

Linkblog

Az indulás és érkezés viszontagságai

2008.09.06. 19:46 Dzsingo

Ez a fejezet az elutazásom előtti este kezdődik. Mivel a repülőgépem 7:55-kor indult volna Budapestről Bécsbe és ott egy átszállással Szentpétervárra ezért úgy számoltuk, hogy 3:00-kor kelünk és fél négykor indulunk a reptérre Balmazújvárosról. Lefekvés előtt fél tizenkettő magasságában gondoltam biztonság kedvéért megnézem melyik reptérről indul a gépem. Az Austrian Airlines egy kis meglepetéssel szolgált számomra mivel törölték a járatomat. Az adott napon semmi más járat nem volt törölve csak az enyém. Hát mondanom se kell, ki is ment az álom a szememből. Lázas telefonálgatás után arra jutottunk, hogy 6-ra legyek Ferihegyen, így az amúgy is rövidnek ígérkező alvás még rövidebb lett. A reptéren mondták, hogy gép nincs, de busszal visznek minket Bécsig. Mivel elég szoros volt a csatlakozásom ezért kezdett izgalmas lenni a dolog. Szerencsére ekkor jött az első kellemes meglepetés, mikor közölték velem, hogy azt a két embert akiknek hamar van a csatlakozásuk taxival viszik Bécsbe. Így esett meg velem az az eset, hogy mint egy igazi úr, taxival mentem Bécsbe. Ezt még a császár is megirigyelte volna. Hogy reggelit megfejeljék még azzal is megleptek ezek a kedves labancok, hogy business osztályra tették át a helyem. (Ez olyan mintha 2. osztályról az 1. osztályra ültetnének.) Ennek köszönhetően végre jól laktam egy repülőn a saját adagomból is és nem kellett másét elkunyerálni. Miután elfogyasztottam a marhanyelvből és salátából álló előételemet, a főfogásként feltálalt rákot és a házi készítésű sütemény desszertet, megittam az üveg sört elégedetten csettintettem a nyelvemmel kinéztem az alattam elterülő felhőkre és a tájra, és egy ősi indián (bár már lehet, hogy ez is kínai) mondás jutott az eszembe: Ez az élet, nem a fán csüngeni!

Amit legelőször megláttam Oroszországból miután leereszkedtünk a felhők alá, az a számos hatalmas gyár volt és a fű különleges színe. Ilyet még nem láttam ez előtt. A nagyon zöld és a barna olyan együttesét alkotta mintha egy nagy táblát valaki összemaszatolt volna és ezek a színek foltokban jöttek elő, hol az egyik, hol a másik érvényesült. Leszállás után hamarosan belekóstolhattam az orosz bürokrácia rejtelmeibe, amely különlegességei még rendszeresen fejtörést okoznak nekem. Rögtön ki kellett tölteni egy bejelentő lapot. Mint később kiderült ez papírfecni a második legfontosabb dokumentumom az útlevelem után, mivel ha elvesztem akkor nagy baj van. Nem tudom mi, de nem is szeretném megtudni. Elvileg ezzel igazolom, hogy bejöttem az országba. Hogy erre miért nem jó az útlevél, ami ugyanúgy tartalmaz minden adatot és pecsétet, nem tudom. A repülő a Pulkovo repülőtérre érkezett meg, mely Szentpétervár reptere. Az épület amúgy modern de elég kicsi, talán ha van akkora mint a Ferihegy 1.es terminál épülete. Ott egy transzfer és két diák várt, egy norvég óriás és egy japán lány. Bevártunk egy brit diákot és elindultunk a szállás felé.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ricsipetrograd.blog.hu/api/trackback/id/tr27651478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása