HTML

Szentpétervári portya

Ebben a digitális naplóban a szentpétervári kalandozásaim tapasztalatait és ezzel kapcsolatos szössszeneteket lehet olvasni. Szolgáljon ez tanulságul a jelen embereinek, a jövő generációinak és jómagamnak is.

Friss topikok

  • Anasztázia Sapkában: Egy kérdésem lenne! a Szentpétervári Állami Egyetemen van történelem szak? :) (2012.05.12. 21:44) Kollégium és Egyetem
  • blac: Japánok! Idióta mindegyik! Amúgy örülök, hogy végre sikerült újra írni egy-két bejegyzést. Azért r... (2010.11.18. 12:50) Petergof és a Cári Falu
  • Dzsingo: @Seyfer: Kedves Barátom! Hát olyan képek nincsenek, mert akkor már mindenki önkívületi állapotban... (2010.11.17. 15:17) Schlüsselburg-Шлисселбург
  • Seyfer: hihi, azért megnéztem volna neked is arcod, amikor a 2x4 sávos úton megfordul az arc:) Kezdeti kal... (2010.10.18. 20:23) Utazás
  • Dzsingo: Kedves Lacikám! Köszönöm szépen a köszöntést és a jókívánságokat! Részed legyen hasonlókban mive... (2010.10.17. 16:32) Új kezdet

Linkblog

A kezdetek

2008.08.28. 22:46 Dzsingo

A legelején röviden elmesélem miért és hogyan jött az az ötlet, hogy Oroszországban, Szentpéterváron fogok tanulni. A főiskola után az angol és német nyelvek után más irányba kezdtem kacsintgatni, és a kicsit egzotikusabb orosz irányába mozdultam. Az egyetemi tanulmányaim alatt több kevesebb sikerrel igyekeztem elsajátítani a nyelv alapjait. Úgy gondoltam, hogy a német nyelvtan után már nem lehet nehezebb, de tévedtem. Az orosz nyelvtan az. Ez a tény és a nyelvtan tanulás iránti lustaságom meggyőzött arról, hogy anyanyelvi környezetben használva tanuljam meg az oroszt. Keresgélés és információgyűjtés után egy utazási irodánál kötöttem ki és nyár elején le is fixáltam az utat.

A jelenlegi ismereteim alapján azt mondhatom el, hogy Augusztus 30.-án repülök és Szeptember 1.-én fog kezdődni a tanítás a Szentpétervári Állami Egyetemen. Minden hétköznap reggel 9-től délután 1/2 3-ig orosz órám lesz. Szállásom egy kollégiumban van a Vasziljevszkij szigeten, az óráim meg a város másik végében lesznek, így naponta a városnézés is benne van a programban. Jelenleg ennyi amit tudok. Remélem sikerül elsajátítanom az orosz nyelvet olyan szinten, hogy sikeres nyelvvizsgát tehessek ha hazaérek, ezenkívül remélem megismerem az orosz embereket, kultúrájukat és hétköznapjaikat. Eddigi tapasztalataim szerint egy ilyen úton a fentebb felsoroltakon kívül nagyon sokat tanul az ember magáról és az életről, és ez a tapasztalat nagyon jól hasznosítható az életben.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ricsipetrograd.blog.hu/api/trackback/id/tr46638523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Carradine 2008.08.29. 08:49:56

Tiszteletem!

Jó utat, sok sikert, meg még több vodkát a gyomrodba!
Aztán frissítsd rendesen a blogot!!

Éljen a Bizottság!

Faragó Zsolti

Peacemaker 2008.09.04. 11:48:18

Na azt hittem a végén én is ilyen blogpatkány leszek, de szerencsére Ricsi jó magyarhoz mérten nem kapkodja el a blogozást:D
Remélem már azóta tettél pár nagyobb sétát a Nyevszkij Proszpekten... Nekem anno még egy korrektebb lakástűz is kijutott, ahol testközelben figyelhettem milyen felkészült az orosz tűzoltóság (csak 3 helyen volt lyukas a tömlő:D).
Na ha lesz időd, akkor írj be valamit, na nem mintha érdekelne mi van veled, csak ha már regeltem magamat, ne legyen felesleges a dolog:D
Ha meg mégis történt volna veled valami kint, vagy feldobtad volna a bacskert, akkor remélem a rózsaszín babakészleted, a kontrás Túra kerékpárod és az szado-mazo szetted rámhagytad:D

Na pusszcsi, be bad!

Respect,

Peacemaker/Charlie/Szilágyi Csaba
süti beállítások módosítása