HTML

Szentpétervári portya

Ebben a digitális naplóban a szentpétervári kalandozásaim tapasztalatait és ezzel kapcsolatos szössszeneteket lehet olvasni. Szolgáljon ez tanulságul a jelen embereinek, a jövő generációinak és jómagamnak is.

Friss topikok

  • Anasztázia Sapkában: Egy kérdésem lenne! a Szentpétervári Állami Egyetemen van történelem szak? :) (2012.05.12. 21:44) Kollégium és Egyetem
  • blac: Japánok! Idióta mindegyik! Amúgy örülök, hogy végre sikerült újra írni egy-két bejegyzést. Azért r... (2010.11.18. 12:50) Petergof és a Cári Falu
  • Dzsingo: @Seyfer: Kedves Barátom! Hát olyan képek nincsenek, mert akkor már mindenki önkívületi állapotban... (2010.11.17. 15:17) Schlüsselburg-Шлисселбург
  • Seyfer: hihi, azért megnéztem volna neked is arcod, amikor a 2x4 sávos úton megfordul az arc:) Kezdeti kal... (2010.10.18. 20:23) Utazás
  • Dzsingo: Kedves Lacikám! Köszönöm szépen a köszöntést és a jókívánságokat! Részed legyen hasonlókban mive... (2010.10.17. 16:32) Új kezdet

Linkblog

Az első benyomások

2008.09.14. 19:15 Dzsingo

Szentpétervárt először igazán a transzfer minibuszából volt alkalmam megnézni. Az első pillanatokban kialakított képhez több minden hozzájárult, mint a fáradtság, az eső és a környék ahol keresztül mentünk. Mivel a reptér kint van a város szélén természetesen nem a műemlékekkel találkoztam először, bár ez csak nézőpont kérdése. Ipari övezet után lakótelep következett, majd ezek váltogatták egymást a kommunizmus olyan vívmányaival mint a hatalmas irodaházak, homlokzatukon vörös csillaggal, sarló kalapáccsal, hatalmas Lenin szobor, nagy terek a háború áldozatainak és hőseinek ajánlva, lepukkant lakótelepek. Kezdtem átérezni, hogy Oroszországba vagyok mikor ezt megerősítendő, még két orosz is beszállt hozzánk, gondoltam taxi-ként is működünk és a sofőr egy kis mellékest is megkeres. Ennek akkor örültem volna igazán ha így lett volna amikor megérkeztünk egy lakótelepre. Körbenéztem és reménykedtem hogy gyorsan lerakjuk őket és megyünk a szállásra. De mikor a sofőr nekünk szólt hogy megérkeztünk, nem akartam elhinni. Nekem azt mondták nagyon jó szállás. Ehhez képest hatalmas emeletes házak amelyek csempével vannak burkolva, már ott persze ahol még nem esett le, minden lepukkanva, elhanyagolva. Láttam azért már ezt azt erdélyi, szerbiai és macedóniai kalandozásaim során, sőt itthon is, de ez szíven ütött. Mikor beértünk az épületbe a kint látottakkal ellentétben szépen megcsinált recepció és kedves recepciós fogadott. Mikor a lakást elfoglaltam azért ismét alább hagyott lelkesedésem.

Összességében egy-két nap után lenyugodtam és más szemmel kezdtem nézni a dolgokat. A szálláson minden megvan ami kell, bár a tv-től eltekintve minden velem egy idős vagy ott körüli. De talán pont ez adja meg a hely romantikáját, amit egy csilli-villi lakásban nem is lehetne érezni. Emellett 50 méterre vagyunk a Finn-öböltől, ami ugyebár a Balti-tenger része. Az erkélyemről lehet látni a tengert és a naplementét a tenger felett. A katalán csoporttársam mondta, hogy náluk ezt nem lehet mert ugyebár Barcelonától keletre van a tenger. Jobb is itt mint Barcelonában! Emellett 100 méteren belül van két nagy nonstop bolt, internet 2 kávézó, 2 szusi bár és egy kínai étterem. És a házak előtti parkocska is szépen gondozott. Szóval panaszra nincs okom.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ricsipetrograd.blog.hu/api/trackback/id/tr12663263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása